Ik voelde mij een vogeltje!

14 mei 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Baie baie dankie dat ik dit geweldige avontuur mag meemaken! Alweer zit er een week op en dan gaat morgen week 4 al van start.

Afgelopen maandag ben ik aan mijn tweede stageweek begonnen. Ik begin meer en meer vertrouwd en bekend te raken met de gang van zaken op mijn stageschool en ik voel mij helemaal op mijn plek. Ik heb schatten (soms ook apen) van kinderen in de klas en een mentor waarvan ik van alles mag uitproberen en heel veel kan leren. Afgelopen woensdag heb ik dan mijn eerste echte les gegeven, jaja in het Engels. Ik heb het vak History gegeven en genoten van mijn eerste echte les. De kinderen deden erg goed mee, mijn mentor was tevreden en ik voelde mij best comfortabel in het Engels. Donderdag ben ik de dag zelfs alleen begonnen, want mijn mentor kwam wat later. Ook al was dat maar een kwartiertje, wat vond ik het leuk om de dag te openen: 'Good morning Grade 4!' - 'Good morning Miss Leferink'. Wauw! Toen mijn mentor in de klas kwam zijn we begonnen met het Engelse dictee en ook dat mocht ik geven. Na deze donderdag was het alweer tijd voor weekend, vervelend zeg haha;)

Vrijdag hebben we lekker getourd met Eva en Ilona en hun gastouder Dani. In een mooi oud Volkswagen busje zijn we eerst naar de Tafelberg gereden. Daar aangekomen bleek dat de gondel gesloten was, omdat er teveel wind was. Helaas... Daarna zijn we naar Signal Hill gereden om daar te genieten van het uitzicht. Vanuit hier konden we Robben Eiland, Lion's Head, de Tafelberg en V&A Waterfront zien. Vervolgens zijn we gestopt bij een poepie chique hotel en daar hebben we op een terras genoten van de zon, de zee, de bergen en een tropische smoothie. 's Middags waren we weer thuis en zijn Amber en ik voor de vorm nog even bezig geweest met de schoolverslagen. Want ook al ben je in Kaapstad, Saxion achtervolgt je overal!

Zaterdagochtend heb ik voor vogel gespeeld. Wát heb ik een donderse ervaring opgedaan op de stralende zaterdag. Samen met de andere meiden zijn we al vroeg op weg gegaan naar Signal Hill. We hebben geparaglided. Nadat ik met mijn piloot de berg was afgerend, vloog ik als een vogel over Kaapstad. Onbeschrijfelijk hoe gaaf ik dit vond! Langleve de GoPro filmpjes en foto's, want zo kan ik het nog duizend en een keer herbeleven. Aangezien onze ochtend zo'n hoogtepunt was, hadden we gekozen voor een rustige zaterdagmiddag. 's Avonds wilden we naar de wedstrijd van Ajax Cape Town om te zien hoe hét WK-stadion van Kaapstad er van binnen uitzag (oke en een beetje voor het voetbal). Wat bleek; Ajax Cape Town speelde die avond in een ander stadion in de stad, GÊNANT. Nadat we lichtelijk zijn uitgelachen door de taxichauffeur, hebben we er voor gekozen om een avondje uit te gaan en gelukkig stond dat garant voor een hoop hilariteit!

Vanmorgen hebben we lekker 'uitgeslapen' en zijn we met z'n zessen naar Llandudno Beach gegaan. Daar hebben we heerlijk in de zon gelegen en aan het eind van de middag zijn we naar Tafelberg gereden voor poging 2. Dit keer hadden we wel geluk, want nu ging de gondel wél naar boven. Ik val hier gewoon van de ene verbazing in de andere verbazing, want het ene naar het andere fenomenale uitzicht komt voorbij. Ik heb mijn ogen uitgekeken en weer eens meer dan genoten. Ook al ben ik zo'n 14000 kilometer van huis, met FaceTime kon ik toch ook nog even met mam kletsen voor Moederdag. Gek om vandaag niet bij je te zijn; lieve mam, kusjes van mij!

Volgende week zit ik hier al een maand en ik ben omgetoverd tot tijdelijk Afrikaantje:ik kijk er niet meer raar van op dat je hier links moet rijden, praat soms Engels en Nederlands door elkaar heen, heb het koud als de temperatuur onder de twintig graden is en zie Glen Alpine Way als mijn straat (ook al blijft de Beethovenstraat mijn echte thuishaven natuurlijk). Kaapstad, baie dankie voor alle mooie dingen die ik al heb mogen meemaken en ik ben van jou meer dan aan het genieten!

1. Geerda:
    15 mei 2017
    Super leuk om je verhaal te lezen. Wat schrijf jij leuk. Blijf genieten.
    Groetjes Geerda