Tijd voor het échte leven!

2 mei 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hier ben ik weer! Een nieuwe blog, vers van de pers:) Afgelopen weekend waren de laatste vrije dagen voordat de eerste stagedag zou aanbreken.

Zaterdagochtend zijn Amber en ik eerst samen met Diane boodschappen gaan halen, zodat we konden zeggen wat we lekker vonden om te eten. We hebben in ieder geval de enorme koelkast flink aangevuld haha.'s Middags zijn we met z'n zessen, Noortje & Julia, Ilona & Eva, Amber & ik, naar het strand van Muizenberg gegaan. Daar aangekomen zijn we naar Roxy gegaan, hier hadden wij namelijk onze eerste surfles (van de 4) geboekt voor de zonnige middag. We hadden twee instructeurs en na wat oefenen, ging het al best aardig. Wát was dat leuk zeg, ik heb hier mijn sport wel gevonden haha! Daarna hebben we nog even heerlijk uitgerust aan het strand en vervolgens zijn we naar huis gegaan.

Zondagochtend hebben we uitgeslapen en vanaf 12 uur kwamen er steeds meer familieleden van Diane het huis binnendruppelen, evenals Noortje, Julia, Eva en Ilona. Diane had namelijk een echte Zuid-Afrikaanse braai georganiseerd. We hebben gewoon van 12 uur tot 18 uur gebraaid, en ja we hebben bijna net zoveel gegeten als de lengte van deze periode. Eerst stonden er wat hapjes op tafel, later kwam het eten, toen was er ijs met custardpudding. Maar er was nog meer hoor, want de braai werd afgesloten met thee en twee heerlijke cakes. Na een after dinner dip zijn we met z'n zessen naar Longstreet geweest, de beroemde uitgaansstraat van Kaapstad. Deze avond vielen wij als witjes enorm op en dat vonden wij allemaal niet heel erg fijn. Uiteindelijk hebben we nog wel een hilarische avond gehad.

Maandag was onze laatste echte vakantiedag aangebroken en die hebben wij natuurlijk met z'n zessen weer goed benut. Tegen 12 uur zijn we met de Uber helemaal naar Cape of Good Hope gereden. Een adembenemend uitzicht, wat een fantastische plek. Overal waar je keek, alles even mooi! Na Cape of Good Hope heeft de Uber ons gedropt bij Boulders Beach. Wij wilden namelijk 'even' gaan picknicken met pinguïns. Nadat we een soort van survival of the fittest hebben gespeeld, kwamen we uiteindelijk aan tussen de pinguïns en wat was dat gezellig. Heel bijzonder om daar zo dichtbij te kunnen zitten. 's Avonds zijn we op tijd naar bed gegaan, want de volgende ochtend zou onze eerste stagedag zijn.

Om kwart over zeven stonden wij klaar en zijn we met Diane meegereden naar onze stageschool Bergvliet Primary. Na de 'special welcome to our Dutch students', mocht ik met mijn stageklas mee naar hun dramales. Vervolgens heb ik al kennisgemaakt met enkele ouders, want er was een uitje gepland naar een onderwijsmuseum. Heel leuk om dat mee te mogen maken op je eerste stagedag! Inmiddels weet ik dus precies hoe het onderwijs er in 1875 uitzag hier. Verder heb ik nog een beetje geschiedenis meegemaakt. Morgen is het tijd om mijzelf te introduceren, want de kinderen zijn enorm nieuwsgierig van hoever ik eigenlijk wel niet kom.

Tot zover weer mijn nieuwe ervaringen en hopelijk genieten jullie mee van mijn foto's. Bedankt voor alle leuke en lieve berichtjes!

Liefs, Silke