It's time for Africa!

28 april 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Oke, eigenlijk was ik van plan om alleen zo nu en dan wat foto's te plaatsen op facebook maar ik maak zoveel donders gave ervaringen mee die ik toch graag met jullie wil delen:)

Maandag zijn Amber en ik na een lange reis aangekomen in Kaapstad. Op het vliegveld zijn we opgehaald door onze gastvrouw Diane waar we de komende drie maanden zullen verblijven. Toen we de auto in wilde stappen, dacht ik huh? Want ineens zat het stuur aan de andere kant. Vervolgens was het ook super raar om de weg op te gaan, want ze rijden hier aan de linkerkant van de weg. In de afgelopen dagen zijn Amber en ik nog vaak genoeg in de veronderstelling geweest dat er kinderen of helemaal niemand achter het stuur zat, maar het stuur zit gewoon aan de andere kant haha. Verder kijken wij alleen onze ogen al uit als we hier even de straat opgaan.

De dinsdag hebben Amber en ik vooral gebruikt om bij te komen van de lange reis en zijn we naar het winkelcentrum dichtbij geweest.

Woensdagochtend zijn we met de Uber (de taxi) naar het V&A Waterfront geweest. Helaas was het grootste gedeelte van de woensdag enorm regen- en stormachtig en moesten we binnen in het winkelcentrum blijven. 's Middags hebben we kennisgemaakt op onze stageschool en wat was dat leuk zeg! Ik ga stagelopen in Grade 4, dat kun je vergelijken met groep 6 in Nederland. Toen ik in mijn stageklas kwam, moest ik mijn achternaam op het bord schrijven. Vervolgens gaf de lerares de klas een signaal en in koor zeiden de leerlingen: 'Good Afternoon Miss Leferink'. Wauw, dat was dan mijn eerste ervaring met het onderwijs in Zuid-Afrika, verbazingwekkend! Aankomende dinsdag (2 mei) is mijn allereerste stagedag, ik heb er heel veel zin in:)Woensdagavond zijn we samen met Noortje, Julia, Eva en Ilona uitgeweest in Longstreet bij Kennedy's. Hier was een Nederlands feestje georganiseerd met een oranje dresscode. Het was een vet gezellig avondje!

Donderdagmiddag zijn Amber en ik samen met Noortje en Julia naar Clifton Beach 4th geweest om Koningsdag (in tegenstelling tot Nederland haha) heerlijk zonnig door te brengen. Aan het einde van de middag zijn we naar het V&A Waterfront gegaan en daar hebben we 's avonds heerlijk aan het water gegeten.

Vanmorgen zijn we om elf uur vanaf Kirstenbosch vertrokken met de Hop on Hop off bus vanaf Kirstenbosch. We zaten als echte toeristjes in een grote rode bus met een open dak en onze fotocamera's op scherp. We hebben een vogeltuin bezocht en daar zelfs aapjes gezien. Daarna zijn we uitgestapt bij Hout Bay voor een lunch aan het strand. Vervolgens zijn we de bus weer ingestapt en zijn we blijven zitten tot we weer bij de botanische tuinen in Kirstenbosch aankwamen.

Inmiddels zijn mijn fotocamera en ik een geworden, zijn de dagen gaan vliegen en heb ik mijn Engelse woordenschat al enorm uitgebreid:)

So far so good, tot de volgende blog!

Liefs, Silke

1. Ingrid Leferink:
    28 april 2017
    Wauw, gaaf zeg! Leuk dat je een reisverslag bijhoudt. Prachtige foto's! Heel veel plezier en geniet van je verblijf in Zuid-Afrika.
  2. Gartje:
    30 april 2017
    Gaaf Silke. Kunnen wij hier ook genieten van jouw verhalen
    Succes volgende week .....miss Lefferink.....
  3. Iris:
    30 april 2017
    Leuk Sillie! Heel veel plezier daar! Ben benieuwd naar je volgende verhaal :)
  4. Maretie:
    2 mei 2017
    Ha Silke, wat een leuke blog! Mariners Wharf ook mooi, heerlijke gebakken vis. En de Cape of good Hope, subliem!!! Dat ze daar vroeger aan wal durfden te gaan!!!
    Hou je goed meissie, wat hebben de kids daar geluk met zo'n juf!!!